#1 2010-01-18 15:54:07

niciel

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2010-01-03
Posty: 9
Punktów :   

JAK zrobić mape

całość edytujemy we włączonym (E) systemie tworzenia map (nie widać postaci)
legenda :
_ spacje wciśnij
(...)  tego nie przepisuj !!!!!!!!
zacznę od tego
etapI
1.włącz assaultcube
2.wciśnij E
3.pisz bezpośrednio w edytorze: /newmap_(rozmiar zalecane 6-12)
4.i edytuj myszkom najlepiej :P
etap II
zmiana tekstur
1.1 podłoga i sufit
1.2 zaznaczasz obszar myszom
1.3 wciskasz Z i obracasz środkowym przyciskiem myszki
2.1 ściany
2.2 zaznaczasz podłogę obok ściany bądź cały obiekt (uwaga zmieniając teksturki zmieniasz wygląd poszczególnych kwadratów(całych)) :P
2.3 wciskasz X i obracasz środkowym przyciskiem myszy
etap III
modele i drabina
środek model który wybrałeś będzie ustawiony w miejscu najmniejszego kwadratu (są owe 4 niebieski, czerwony duży, czerwony mały i biały taki jak czerwony) i przód obiektu będzie zawsze naprzeciwko kamery
drabina. zaznaczasz kwadrat (1x1) i wpisujesz bezpośrednio: /newent_ladder_(wysokość drabiny od 1 do ok-999)
etap IV
obiekty w powietrzu i zapisywanie
1 obiekty mogące być w powietrzu trzeba potwierdzić wciskając ENTER są to np. mapmodels>platforms>i te 3 platformy(każdy obiekt można podnieść trzeba znać tylko jego nr np /newent_mapmodel_118_10   to jest na sosnę kolor wysokość , kolor nr obiektu)
napisze jak powiesić mapmodels>platforms>bridge (8x8)  (te 8x8 to rozmiary platformy)
wejdź w MENU EDYTORA i dalej tak jak było napisane wcześniej (zaznaczone kolorem !!!!!!!!!) wejdź w tom platformę ale jej nie stawiaj (nie potwierdzaj ENTER) trzeba coś w tym zmienić powinno pisać: /newent_mapmodel_1 a zamieniamy na: /newent_mapmodel_1_(i wpisujemy wysokość(1=jedna kostka(1 kwadrat1x1)))!!!!!!
czyli dopisujemy poprostu (na czerwono)      /newent_mapmodel_1_(wysokość)
2 teraz zapis   piszemy    /savemap_(nazwa mapy)
podsumowanie
z-podloga sufit
x-ściany
/newent_ladder_(liczba)   drabina (dokładniej to coś co podnosi kolesia(samom drabina jest w model))
/savemap_(nazwa)   zapis
backspace -usuwa obiekt (ten pomarańczowy (najbliższy))
                                                                   dla ciekawskich jak zrobić tajne przejście
1 robimy ścianę długość od 6 wzwyż o szerokości 1
2 wyznaczamy długość 4 szerokość 1 z naszej ściany
3 wciskamy H
4 potem Q wciskamy i  trzymamy + kręcimy kółkiem w myszce do dołu
?5?jeśli chcemy mieć gładką ścianę (tajne przejście) z 2 stron to robimy to tak ..... tworzymy ścianę wysokość taka sama jak poprzednia zaznaczamy myszom kwadraty przylegające do poprzedniego przejścia i wciskamy samo H

nareszcie mam
+jak zrobić kolorową platformę zmieniamy (dalej przykład z etapu IV przykładu 1) /newent_mapmodel_1_(i nr teksturki)
powinno wyglądać jakoś tak   /newent_mapmodel_1_33  te 33 to może być inna liczba zmiana na czerwono uwaga nie wszystkim obiektom da rade zmienić teksturki np. telewizor   da rade je też teraz podnieść a mianowicie tak )
/newent_mapmodel_33_77_44     WYSOKOŚĆ   NR.OBIEKTU   STAŁA  NR.TEKSTURKI
i coś jeszcze komenda podstawowa (zależy do czego w tym wypadku to taka)   /mapmodel_
komenda z dokładnym opisem (nr obiektu) przez co każdy model można podnieść lub zmienić teksturke (nie dotyczy wyjątków :P)   /mapmodel_653
jeszcze tom komendę da rade rozbudować  /mapmodel_653_s_34 lub /mapmodel_653_99
                                                                                    to by było tyle
a i jak by ktoś wiedział co zrobić aby dało rade zagrać z innymi na własnej mapie to proszę o pomoc :P :P :P
mogą być błędy :( niestety

NA SZYBKIEGO:

texturki zmienia się tak   /newent_mapmodel_34_5_4   -beczka stojąca kolory cegieł białego
34 -nr obiektu (ten akurat to beczka)
5 - wysokość (=5 kwadratów do góry)
4 - nr tex. (w tym wypadku jest to biała cegiełka)

ciekawe polecenie:
do tworzenia łuków
zaznacz pole  4X8(kwadraty) wciśnij H i wpisz   /arch      samo lub /arch 3 (i jakas liczba)

jest jeszcze wiele innych komend poleceń dla edytora ale to już nie jest tak potrzebne
(BIAŁA CEGIEŁKA nadaje się do zabawy ze światłem)

ZNAM WIENCEJ PIERDOL TAKICH JAK APTECZKA W POWIETRZU ITP>ALE NA TYM FORUM JESTEM RAZ DO ROKU DLA TEGO PISZCIE DO                           http://kokoszka.friko.pl/forum/            PW DO NICIEL

Ostatnio edytowany przez niciel (2010-12-24 20:38:32)


gram w assultcube jako NICIEL   

                                                                         "Memento mori"

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
JednokomorovĂŠ prepojenĂŠ Ĺžumpy sa gdzie zmniejszyć rozmiar zdjęcia pokoje w Białogórze Wszywki odzieżowe